-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32428 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:15

نظر يهوديت و مسيحيت و بودائيان و زردشتيان و ماركسيسم درباره ي خدا چيست؟
در كتاب تاريخ مختصر اديان بزرگ درباره ي دين بودا، مي نويسد گرچه: دين بودائي خدايان بيشماري در زمين و آسمان دارد ولي اصولاً بي خدا است خدايان موجوداتي مثل سايرين تابع تحولات عمومي جهان هستند اما اين بيخدايي را در هيچيك از قوانين و اصول دين بودائي تصريح نكرده اند و از خدا به معنايي كه در سائر اديان است بحثي نيست و - جايگاهي براي آن در اين آئين نيست.... صحفه 143 .
در كتاب دائرة المعارف فارسي درباره ي دين زردشتي چنين آمده است: دين زردشتي - مبتني بر اصول ثنويت (دوگانگي) كه بوسيله ي زردشت تأسيس گرديد... در نظر زردشتيان نيكي از بدي جداست و ممكن نيست يكي از ديگري پديد آيد انكار مبدأ جداگانه يي براي شرّ، به منزله ي انتساب شرّ است بخدا (اهورامزدا) و چون شرّ را نمي توان

ـ56ـ
بخدا منسوب جنبه ي - ثنويت دارد بين طرفين اين ثنويت تعادل نيست... و از همان اول قهر و غلبه ي قوه ي خير مسلّم است. و از همين رو است كه تمايلات يكتاپرستي در آن تأثير كرده است و بعضي از - محققين آن را اصلاً نوعي ديانت يكتاپرستي دانسته اند بهرحال در اين آئين اهورامزدا، خداي بزرگ است و هفت اسشاسپند و گروه بسيار از ايزدان مجري اراده ي اويند اهريمن روان خبيث و اصل شرّ است و گروهي از ديوان يار اويند.
با اين ترتيب آئين زردشتي براساس ثنويت و دوگانگي است ونمي توان آن را آئين توحيدي - دانست. و تصويري كه در كتاب آسماني (تحريف شده) يهود مي دهند درباره ي خداوند، موجودي است كه مانند انسان راه مي رود و آواز مي خواند جاهل و نادان است و دروغ مي گويد، ناتوان و - ضعيف است. در اين زمينه به تورات سفر پيدايش، باب دوم و سوم و باب 32 آيه ي 24 مراجعه فرمائيد. و خدايي كه اناجيل معرفي مي كنند همان عيسايي است كه از مادر زائيده، شده راه ميرفت، غذا مي خورد، گرسنه و تشنه مي شد،

ـ57ـ
قضاء حاجت مي نمود در دست يهوديان گرفتار مي گرديد و بر بالاي دار مي رفت؟!! در اين زمينه مي توانيد به انجيل يوحنا باب دهم آيه ي 30 و - انجيل مرتي باب 12 آيه 35 و همچنين انجيل متي باب 22 آيه 42 و انجيل متي باب 21 آيه 2 مراجعه فرمائيد و نيز در بسياري از موارد در اناجيل مي توان اينگونه تصريحات را يافت. و در مكتب ماركس، خدا مورد انكار مي باشد و اساساً بينش ماركسيسم يك بينش مادي است و هر گونه حقيقت متافيزيكي مورد انكار قرار گرفته است مراجعه به آثار ماركس و ديگر رهبران ماركسيسم اين مطلب را بوضوح نشان مي دهد.
براي شناخت كامل خداوند بايد به كتاب آسماني اسلام كه قرآن است مراجعه نمود و از آن رهگذر به شناخت خداوند دست يافت.

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ58ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.